úterý 15. října 2013

Několik záblesků z akce poukazy

Jak jsem psala v třistašedesátpětce, byla jsem minulý čtvrtek v Brně. A pořídila jsem (zase) spoustu dalších obrázků. I když nevládnu kvalitním digitálem, škoda jich nepředvést.

Upozornění, abyste nebyli v šoku, foteček je trochu víc. Takže, obujte pořádné botky samochodky a chutě do ulic!
Brala jsem to přes Koliště k prodejně pracovních oděvů (pro kalhoty), pak pokračovala směr Kobližná a Jánská (s kupony).



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Cesta vedla kolem Mahenova divadla, kde zrovna čile probíhaly zahradnické práce. Člověk vždycky rád sleduje někoho, kdo opravdu pracuje. Rukama.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Také mě zaujala mě ta krásná brčálová šalina. Barevně veselá!






 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Z Maliňáku můžete jít k nádraží, směr Svoboďák nebo na Krpol (Královo pole). Obchodní dům Centrum zůstává jako jeden z mála z doby před (89). V několika patrech se tam dalo najít vše od kalhot, kabátů, po halenky a galanterii. Dnes jsou tam i šperky, prodejna DVD a vlastně tam může být každý, kdo si pronajme prostory.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Obchodní dům u Vichra. Jeden z dalších, které zůstávají a jsou stejně dobré jako byly předtím ( u Vichra se dalo sehnat mnohé! I dnes tam najdete kovo a materiál, v přízemí sklo, porcelán a nádobí vůbec, v patře papírnictví. Plus několik malých stánků.)


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Na ulici Jánská se nachází Alfa pasáž. Průchozí místo, kde se dá projít na Svoboďák. V Alfě pasáži bývalo kino, myslím že Praha. Později Alfa? Teď už je tam prd....
Pardon, nějaký minirestaurant. Taky dobrý, lepší než finanční poradci. Též se tam nachází Ženíškovo knihkupectví, které se kupodivu udrželo dodnes.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Cestou mi padla do oka modrobílá výstavka. Prodejní, samozřejmě. Ejhle, ona to Kometa!
(Pro neznalé, Kometa je brněnský hokejový klub).




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Na Jánské se ještě drží poslední výkřik z doby kamenné, OP Prostějov. Pořád funguje! I zde se průchodem dostanete na Svoboďák.





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mezi Omegou a červeným domem se nachází budova U čtyř mamlasů. Také se tam nachází stejnojmenná cukrárna. Cukrárna U mamlasů byla léta vyhlášena a měli tam fantastické máničky.
(Máničky nebyli hároši s vlasy do půl zad, ale pěnové chlebíčky, něco jako laskonky, plněné a zdobené krémem.)







 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Při pohledu na tyto dortíky jsem si vzpomněla na Janinčino patlání. A i když jsou tyto výrobky moc pěkné a k nakousnutí, myslím, že Janinka by je hravě strčila do kapsy.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vzdálený pohled na kostel Svatého Jakuba.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Moc se mi líbí tento broskvový renesanční dům (teda mám dojem, že tohle je styl renesance). Vedle něj se tluče nová výstavba, která vznikla po dlouholeté proluce v místě, kde býval léta dům nábytku (několikapatrový).


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Novostavbu (Omega) mnozí kritizují, že hyzdí Svoboďák. No, moc tam nezapadá, i když stavba jako taková je zajímavá a mně se i líbí. Ale Svoboďák už léta hyzdil jiný moderní projekt, takže Omega mi ani tak žíly netrhá.
Budova KB už tu smrděla i za komunistů.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A nezbytný obdivný falus, který tak hrdě ční a říká si hodiny. Musím přiznat, že je nepřehlédnutelný a jako místo srazu dokonalý. Praha má Václavák a koně, Brno má Svoboďák a kokota (někteří užívají i šťavnatějšího příměru).


Na závěr si dovoluji vám poděkovat za pozornost a za trpělivost. Počítám, že jste unaveni stejně jako jsem byla já. A tak si dejte dobrou kávu a zákusek (i když není od Mamlasů), nebo chutnou, dobře vypečenou pizzu, či grilované kuřátko. A kdo chce, může si pochutnat i na suši.

Přeji vám pěkný podzimní den.



Vaše focením (a grafickými programy) posedlá

Vendy







Žádné komentáře:

Okomentovat