čtvrtek 17. listopadu 2011

Krvemilní i vegetariánští, všichni však láskyplní

17.11.2011 (film)

Už jsem několikrát zmiňovala pár filmů na upírské téma - nebo spíš bych měla říct, na nové, současné vidění upírů. Bylo to pár filmů, ze kterých jedni nadšeně omdlévají a druzí omdlévají hrůzou a znechucením.


Upírská mánie se v posledních letech rozmohla - k velké radosti jedné skupiny a žalu druhé skupiny.
Ano, zřejmě největší podíl na tomto rozletu má romantická sága Stefanie Meyerové. Twillight sága opravdu rozpoutala značné šílenství, a bohužel popularita zapůsobila i mírně negativně, protože přinesla obrovské očekávání a z toho plynoucí i možné zklamání.

Co se Twillight ságy týká, mně nevadí. Knihy jsem přečetla na jeden zátah, opravdu mě upoutaly. Netvrdím, že jsou rafinované a určitě jsem četla kvalitnější čtivo. Ale mají v sobě určité kouzlo a přes mírnou naivitu i dobrý styl, Stefanie umí chytit.
K filmům už bych měla jisté výhrady. Už první díl mohl být natočen daleko lépe, ale nenápadný styl vyprávění mi taky učaroval. Tak trochu mi to připadá ne jako velkofilm, ale jako experimentální film. Druhý díl, to je beze sporu propadák. I když bych ho tolik nestrhala, jako na některých fórech, měl v sobě totálně přešvihnutá místa, ale taky dost dobré momenty. Trojka se zatím zdařila nejlíp, byla nejakčnější a romantika nebyla rušivá. K prvnímu a třetímu zpracování bych ještě chtěla pochválit skvělou hudbu. A jsem moc zvědava na poslední díl, s názvem Rozbřesk, který má do kin přijít v listopadu.

A místo obvyklé upoutávky nebo fan artu jsem si dovolila dát jednu povedenou parodii.

Hot N Cold - Hillywood parody




Když pominu "pouhé" filmy stylu Ať vejde ten pravý nebo 30 dní dlouhá noc, a vrátím se k sériím a seriálům, chtěla bych zmínit další zajímavý projekt - True Blood, neboli v překladu Pravá krev.
True Blood sklidil nadšené ovace těch, kteří se ošklíbali nad Twillight. Ze zvědavosti jsem se na True Blood podívala také a ano, je to hodně dobrý seriál. I když, i tady by se našly výhrady, zejména v první řadě, kdy se upíři vrhali na lidské krky a přitom teatrálně nastavovali své špičáky do kamery, aby každý tupý divák pochopil, že je to ten příšerně zlej upír, který nezná slitování
.
Tento nešvar naštěstí vypustili v druhé sérii a upíři zakusovali lidi tak nějak přirozeněji, asi jako když se rozlícený pittbul vrhne na člověka a se zvířecí dravostí z něj trhá všechno, aniž by přitom pózoval pro kamery.
True Blood je poněkud krvavější upířina. Přesto, má dobrý příběh a určitě stojí za podívání. Tady bych asi nejvíc pochválila druhou řadu, byla opravdu zajímavá, docela děsivá a měla nečekané rozuzlení.

Bill and Sookie - krásné video. Líbila se mi smyčka začátek-konec.
My immortale.




Asi zlatým středem mezi přeromantizovanou ságou Twillight a krvavou sérií True Blood, je seriál Vampires Diaries. Neboli Upíří deníky.
Tento seriál je směřován hlavně na teenagery, věková skupina hlavních hrdinů se pohybuje kolem 18 let a začátek se zdá jako obšlehnut od Twillight. Ale pozor, to je jen začátek, a zřejmě jediná shoda mezi oběma dílky. Neboť Vampires Diaries se rozjíždí jak rychlík a cestou nabírá neuvěřitelné spolucestující. Nebo, jinak - tvůrci seriálu se drželi knižní předlohy jen v samotném základu (naštěstí) a popustili uzdu své představivosti a kreativitě. Díky tomu se dočkáme skutečné zápletky a několika mírných, středních a velkých překvapení.
Hlavní hrdinka je opravdu v nebezpečí a její upíří ochránci jsou sice velmi silní díky svým schopnostem, ale v upířím světě se vyskytují i daleko silnější bytosti, takže bratři Salvatorové se musí spojit se svými nepřáteli, aby ubránili nejen sebe, ale i lidi, na kterých jim záleží. V tomto světě mají své zastoupení nejen studenti, ale dost podstatnou část hrají i dospělí, takže tento svět je i věrohodný.
Vampires Diaries je vkusně natočená série na upírské téma. Navíc musím pochválit dobrý výběr hudby, která podmalovává celý děj. Upíří deníky se možná dočkají i uvedení do češtiny, projektu se chopila Nova a prý už jsou vybráni herci pro dabing. Jsem docela zvědavá a taky mám trochu obavy, protože jeden z hlavních hrdinů má kouzelně sarkastický styl mluvy a nedokážu si představit jeho tón převedený do českého dabingu.
Zatím se mi nejvíc líbila první řada, pokračování je taky na výborné úrovni, ale už se mi zdá, že motivy se dost proplétají a komplikují a přichází spousta nových stvoření s nadlisdkými schopnostmi. Přesto tento seriál patří k mým nejoblíbenějším.

Trochu dramatický mix traileru VD. (Video zrušené, našla jsem alternativu)






Žádné komentáře:

Okomentovat