středa 30. listopadu 2011

Svatební košile

30.11.2011 youtube

Před chvílí jsem viděla u Yanny pěkně rozepsané Erbenovy horory.
Tedy, pardon, Erbenovy básně, ze sbírky Kytice.

 
Básně čtu většinou ráda a dokonce se mi líbí - a Erbenovy verše mě už při prvním čtení nadchly - skvěle vykreslená atmosféra hrůzy. V několika slovech dovede naznačit krutý děj a lidská závist a faleš u něj hraje velikou roli.
Mezi oblíbenými vede trio Záhořovo lože, Svatební košile a Vodník.
No uznejte sami! Hořící lože pro provinilce, hořící lože, které bude žhnout a pálit celou věčnost... Dívka, která si vymodlí svého milého, aneb - dejte si pozor na to, co si přejete - mohlo by se vám to splnit! A láska matky k dítěti, přecházející až k sobectví, spojeno s nelítostnou odvetou oklamaného vodníka.

Erbenova Kytice byla před časem docela zdařile zfilmována... Ale při pročítání článku u Yanny jsem si vzpomněla ještě na jeden krátký film, kreslený film, který dokázal zachytit celou tu strašidelnou atmosféru.
Je to film Svatební košile - a protože jsem jej našla na Youtube, dovolila jsem si umístit odkaz zde.
Film je rozdělen na dvě části. Myslím, že se dá shlédnout v pohodě, jde spíš o krátký film.

Příjemné pokoukání... SVATEBNÍ KOŠILE, dvojí provedení:









 Ještě jedno zpracování - bakalářské.


 

Žádné komentáře:

Okomentovat