sobota 8. května 2010

Citáty nebo citace

8.5.2010  (emailovky)

Našla jsem v šuplíku staré hlášky a citace, které jsem kdysi kdesi odkudsi opsala, prostě proto, že se mi líbily. Myslím, že stojí za zveřejnění...
Utrhla jsem květinu
a zvadla.
Chytila jsem motýla
a zemřel mi v dlani.
Pochopila jsem,
že krásy
se mohu dotknout pouze
srdcem.


OPTIMISMUS:

Vedle cholery, lepry a hemeroidů je optimismus nejnebezpečnější duševní chorobou. Lékaři jej často nazývají tzv.předsmrtným stavem, nebo lidově poslední nemocí. Optimista, odvozeno od slova optika, čili opti-místa, tj. člověk vidící jen místy, se časem díky své chorobě stává zcela bezelstným, až tupým tvorem,který rychle hyne s úsměvem na rtech.


V tomto tak nízce smýšlejícím světě je člověk buď něčí manželkou nebo něčí kurvou - anebo na nejrychlejší cestě stát se jedním či druhým. Jestliže člověk do jedné z těchto kategorií nezapadne, pak se mu snaží všichni namluvit, že s ním není něco v pořádku.

(Svět podle Garpa, John Irving)



Když pán vstoupil do domu tohoto
a spatřil mzdu služebníků svých,
dal hlavu do dlaní a hořce zaplakal.

(Pozn. - tento citát jsme pověsili jednou na dveře kanclu a šéfovi se to zle nelíbilo...)



Za všechno může nedostatečná obrana Zimního paláce.

(Výrok jednoho z mých bývalých kamarádů, zvaného Inťa.)





Štve mě, jak nás - především ze strany komerčních televizí - válcuje názor, že to, co se líbí většně, je apriorně dobré. Ale podle téhle logiky by byl v pořádku i Adolf Hitler, protože i jeho přece volila většina...

(Štefan Uhríl, Lidové Noviny)

Žádné komentáře:

Okomentovat