sobota 18. června 2011

První filmové hádání - správné názvy

18.6.2011 (filmotéka)

V tomto článku jsou uvedeny správné názvy filmů i s ukázkami... Pěknou zábavu!

1. Eva tropí hlouposti

Dobrý den, teto Pa, tak už jsem tady!

Dobrý den, rukulíbám, poklona. Já jsem prosím četla inzerát, že hledáte inteligentní sekretářku a tak jsem se prosím přišla zeptat.

-Jsem nadšena, pane hrabě, můj sen je splněn! Slyšela jsem opravdového hraběte mluvit anglicky.
-Trochu povídavá holka, nemyslíte?
-Ale, drzá holka je to... Promiňte. Co říkal pan otec?

Drahé děti... polibte se.
Ou, yees...

Halloooou! My dva jsme se už někde viděli!

Jak ses měla, teto Pa?
Výborně! Asi do dvanácti jsem si hřála večeři, pak jsem volala třikrát četnickou stanici, rozhodně nemohu říct, že bych se s vámi nudila! A cos dělal ty?
Anglického hraběte.
Prosím tě, proč zrovna anglického? Nemám Angličany ráda, jedí syrové maso, a... to víš, že šišlají?

Ty jsi chtěla loupit?
Noooo
Děti, často si myslím, že jsem vás měla máčet ve studené vodě, když jste byli malí...

2. Dívka v modrém

Jaká to kouzla pášeš? Až mě úzkost jímá!
To není kouzlo, to je elektrika.

Uvažte, taková mladá dívka! No, tak řekněme 318 let. Co by tomu řekli lidé? Co by tomu řekl památkový ústav?

Prosím, račte si vybrat. Máme samé pěkné věci. Má to být pro starší dámu, že ano?
Nene, spíš pro mladší.
Pro mladší. Na kolik let?
Asi na třistaosmnáct.
Prosím?
Na dvaadvacet.

V tomhle domě já nebudu!

Kde jsi pochovaná?
Nech mě odpočívat v pokoji.

To byla ostuda... To byla nehynoucí ostuda...

3.Když Burian prášil (Baron Prášil)

Proč mu neřekneš, že dítě zemřelo?
Nechci lhát. A hlavně ne tady. Ostatně, pojďme pryč.

...Přede mnou medvěd, za mnou medvěd, já vprostředku, a pode mnou propast.
Co jsem moh dělat?
Nechal jsem se sežrat!

Já ubohý sirot-...
Pojďme odtud. Milostivá paní, je tu dusno.

To není možné, bratr a sestra, muž a žena, na to jsou paragrafy, vždyť nás zavřou!

Karličko. Vyber si nějaký hezký klášter... dostaneš hábit... a budeš se řeholit.

Žij blaze, bratře z otcovy strany.

4. Kristián

Víte, nemohu totiž vystát muže, kteří využívají situace a zahlédnou-li někde osamělou dámu, klidně si k ní přisednou.
Co to děláte?
Sedám si.

Tak co, přijde váš bratr dnes večer?
Přijde. Slibuji vám, že udělám všecko co je v mých silách, aby bratr dnes večer přišel do... do... kam to má přijít?
Orient baru.
Orient... já si to raději napíšu. Takže adresu, to už bude bratr...
Vědět. Děkuji vám.

Dnes je pátek. To máme nudle s mákem.

Já se těšila, jak tu bude veselo na to vaše jubielum, a ty tady brečíš.
A ty bys tetičko neplakala, kdyby tvůj muž...
Vyloučeno. Ostatně, já nikdy nepláči, protože bych si rozmazala řasy. Když mě něco rozruší, tak si zapálím cigaretu a uklidním se.
Nojo, ale když já nekouřím
Tak si nalej koňak, ať se vzpamatuješ.
My nemáme doma žádný alkohol. Lojzíček si stěžoval na ledvinu, tak pijeme doma jenom minerálky.
No tak vidíš, doma pije minerálku a ledvinu si chodí léčit do baru šampusem. Jakpak to tam chodí?
Vždyť vždyť jsem ti to všechno vypsala v dopise!
Já jsem žádný nedostala
Však jsem ho zatím ještě neposlala...

Promiňte, milostivá, ráčila jste ztratit kapesník?
Ano...
Je tu volno, prosím?
Prosím.
Ano? No konečně.

5. Mravnost nade vše

Fantazie by se měla omezit na to nejnutnější, protože jinak vede k neřestem, nemravnosti a k zločinu. Anebo ještě jiná možnost, že člověk začne psát básně.

Kdopak to byl?
Profesor Karas! To je člověk, to je muž! Vzor počestnosti a mravnosti!
Jak se mu to stalo?

Mluví se nahlas! Už jsem řekl, že nemám před nikým tajnosti!
Mám ti prý říct jen jedno slovo, a ty prý už budeš vědět, co je...
No, a které slovo?
Kačátko!

How are you do?
Promiňte, mně se udělalo little šoufl.

Prosím vás, co znamenají ty zahalené sošky?
Že je to mravná a počestná rodina?
Proč je tedy neuklidí na půdu?
To by zas nebylo vidět, že jsou počestní.

Vyděračko!

Představte si, po tolika letech vzorného rodinného života se spustí s vychovatelkou!
S tou novou vychovatelkou?

6. Anton Špelec ostrostřelec

Císař pán je vůl!
Korunovanej!

Kdybych se náhodou znova narodil, tak bych se zmačkal a pak zahodil.

Mě je to jedno. Já se znovu vožením se svou ženou a budu dělat do smrti svého bratra!

7.Pytlákova schovanka

Poprvé v životě potkal jsem lásku a jen proto, abych ji vzápětí ztratil. Jak je to kruté.

A jak je přitom prostinká, Boltne. Představte si, že věří, že jsem pouhým úředníkem důchodkové kontroly. Tak jsem se jí totiž představil.
To se vám pane, že jsem tak smělý, opravdu povedlo.

Rozumím. Vím, proč mě vyhazujete. Nevadí. Jsem starý, a bídě zvyklý. Ale jsem šťasten, že jsem překazil váš ďábelský úmysl, vy slizký, ohavný plaze!

Je čas k večeři, pane.
Jak bych mohl večeřet, zatímco ona... Ne. Nepozřel bych ani sousto.
Něco jíst musíte, pane, alespoň maličkost. Zármutek na lačný žaludek je velmi nezdravý.
Dobrá. Povečeřím tedy černou kávu. Ale úplně černou, Boltne.

Jsem tak rozervána.

Vaše orchidej!
Nezvedejte ji! ... Nevinný květ v bahně velkoměsta.

Nikdy vás, pane, neopustím. Ani v nouzi.
Taková věrnost zasluhuje odměny... Mám jen jediné, čím vás mohu odměnit.
Boltne, budeme si tykat!

Muka, která jsem v posledních dnech prožil, Boltne, to je látka na deset děl. Budu pracovat dnem i nocí, abych mohl platit maestru Bianchinimu za Elleninu školu.
Jste opravdu šlechetný, pane. Ale o jedno vás prosím, nepřepínejte své síly. My, prostí lidé, jsme zvyklí pracovat, ale na vás by práce mohla působit zhoubně.
To ponechme osudu. I kdybych se měl upracovat k smrti, ona se musí naučit zpívat!

Zánět mozkových blan... přepracován... Pán se upsal k smrti!

8.Ať žije nebožtík!

Tady jsem měl láhev s prudkým jedem, kam přišla?
Ten jsem vypil.
Tak tys ten jed vypil, a mě jsi otrávil. Ještě štěstí, že tu mám tu zahřívací láhev...
Tu máte, vypijte si ještě lak na nehty.

No, a teď půjdeme na poslední flám. Hezky se převlíknu do fraku, tak, a Baltazare, dneska to roztočíme.
Jen si dejte, jen si dejte! Teď už je to jedno!! Pijte, kuřte a flámujte, jak se vám to...
Ale nenastydněte se!

Jak to, vy odjíždíte?
Já ne, vy!
Já?
Ano, vy! Musíte odejet, strýček se na vás hrozně chystá. Nu, víte, ta večerní příhoda.
Jak? Vy víte, že... tedy strýček... a já... totiž, tedy my, jaksi, oba? Jo?
Ano, vím. A vím taky, že se na vás strýček právem zlobí.
Strýček že se na mě právem zlobí? No dovolte, on že se na mě zlobí? Však on ví dobře proč.
Proč to děláte?
Já nic nedělám!
To je právě to, že nic neděláte! Přitom děláte dluhy, pijete, flámujete a hrajete karty.

9.To neznáte Hadimršku

-No dovolte, já jsem Puntík!
-Pane, když jste puntík, tak patříte za větu anebo k boudě, a jinak nemáte co poroučet!

-Dobré jitro, pejsáčku!

Mám tady ještě jeden lístek. Nechtěl byste večer jít do kabaretu?
To jste uhod, nechtěl.
Já vám ho tady pro jistotu nechám.
Zbytečně.
Buďte přece společenský a veselý!
Já jsem, pane, veselý a hravý jako dítě, já si vyhraju s lístkem vod tramvaje celý vodpoledne, ale jak jsem ve službě, tak jsem čubka baskervillská!

Kolik jí máte dát?
Deset tisíc.
Vy máte dostat?
Deset tisíc!
To máme dohromady dvacet. Hned vám to dám.

A já jsem přesvědčenej, že s vaší matkou nic neměl!
A proč jí dal tedy ty peníze?
Kolik jí dal?
Sto korun! Kdyby s ní byl něco měl, tak by jí dal přinejmenším... sto třicet. Nebo tak.
A víte, co se stalo pak? Dal mě, coby malého červíčka, cizím lidem, dále se o ubožátko nestaraje.
Co měl dělat otec ten, mléka nemaje...

Prosím vás, kde je tady koupelna?
Proč?
Já si musím dát na hlavu studenej ručník. Já mám záchvat.
Záchvat?
Mně si totiž jako děcku matička sedla na hlavu.

10. Hostinec U kamenného stolu

Když spolu mluví, tak nikdy ne přímo. Zkazili si tím celou gramatiku.

Máte nového kuchaře?
To není kuchař
Tak co je to?
To je dramatický umělec.
Dramatický umělec? Tak proč krájí zelí?

Když jeden zdraví, nemusí se hned zdravit také.
Nezdravilo se také. Zdravilo se někoho docela jiného. A vůbec, zdravit se může kdy se chce, a koho chce.

Neproliji její krev. Nezjizvím kůži bělejší než sníh a hladkou jako krása alabastru. Ale zemřít musí, sic jich zradí víc.
Potřebuji text... A jemně propečenou zalij šťávu a ozdob svěží petržílkou.

A nechoď pořád k vodě, stejně chytíš houby s octem!

Pane rado, uznejte sám jako nestranný muž. Jen si račte všimnout, když se usměje slečna Věra, jaké se jí dělají dolíčky.
No, Aleně se také dělají dolíčky, copak o to.
Ale to jsou docela jiné dolíčky! Dolíčky slečny Věry - a ty druhé dolíčky, to je nebe a dudy, prosím.

Co znamená ten něčí významný pohled? Co se chce ode mne?
Ten významný pohled něčí znamená - celičká jste krásná, dívko jednoho.
Ono se to nemyslí vážně. Ono se jen tak žertuje s nezkušeným děvčetem.
Jakživo se nebylo vážnější než v tuhle chvíli, může se věřit slovu jednoho....
No, kdyby se jen mohlo věřit. Ale jedna se bojí, že bude oklamána. Matinka jí často říkala, že svět je samý klam, že by si pak vyplakala své modré oči, a to už by bylo pozdě.
Není se jako ti druzí. Je se jiný.

11. Cesta do hlubin študákovy duše

Tolik hrůzy, co je v těchto deskách, nebylo ani ve smolných knihách středověku!

-Co je? Kdo vám poručil vstát?
Co to má znamenat, Kulíku?
-Dvě minuty ticha za propadlé, pane profesore.

Celá třída měla výbornou úlohu.
Stalo se dne 15.května 39, v septimě.

12. Hotel Modrá hvězda

Ano, paní - si, signorra.
Ne, paní - no, signorra.
Ano, pane - si, signorre.
Ne, pane - no, signorre.

Ale pánové, já budu přísná!
Ta půjde do svěrací kazajky.

On se chce koupat!
Kdo?
Host!
Koupat? No to je maličkost. To se vezme prádelní hrnec, naplní se vodou až po okraj, dá se všecko hřáti, a když je voda vřelá, nalije se do vany.

Napijte se.
Musím?
Ano.
... Přeje si pán ještě něco?
Nene, to stačí, já jsem chtěl jenom vidět, jaký uděláte obličej.

Já jsem vám přece říkala, že nic nemám, než tenhle mizerný hotel. Z toho byste předčasně zešedivěl.
Zuzanko. S nikým na světě tak rád nezešedivím jako s vámi. Zuzanko, vy nesmíte zešedivět beze mě.

13. Ducháček to zařídí

-To je pan Rabas, vyložený rozvod. Jeho paní mu rozbila o hlavu láhev vína
-Doufám, že to bylo víno lehký!
-Bohužel, tu ženskou jsem mu z hlavy nevyrazila.

-A nechci čekat. Jsem už duševně i tělesně velmi vyčerpaná. Žiju jako v horečce...
-Milostivá paní, směl bych vám nabídnout nějaké občerstevín?
-To by od vás bylo...
-Prosím. Kolomazníku, otevřete na milostivou paní okno!

-Štěstí že nejsem mrtvá! Jinak bych se musela v hrobě obracet.

-To, co vám teď povím, může dáma vyslechnout jen ve stavu sedacím.

14. Nebe a dudy

A jak je se zdravím? Vypadáte výborně!
Stará doktorská praktika, přesvědčovat nemocného, že báječně vypadá - jsem těžce nemocen, vím to, a od vás chci slyšet, jaká je to nemoc!

Jsem ráda, že odcházím. Vy nejste nemocný člověk, ale strašně zlý hypochondr! Až vám bude jednou opravdu zle, vzpomeňte si, kolika lidem jste ublížil, kolika lidem jste otrávil život! Pak se vám bude těžce umírat.

Otevřete okno, je tu k zalknutí.
Vždyť je otevřeno!
No tak je zavřete, nechali byste nemocného člověka umřít!
Nevíte sám, co chcete...

Víš co teď přijde?
Sekec!
Mazec!

Co říkal, vyváděl zas, viď?
Asi mu přeskočilo!

Víte, Fanynko, já bych měl tak chuť na vepřovou, knedlík a zelí, k tomu trochu piva.
Vepřovou se zelím? To vás zabije, milostpane!

Nemáte cigaretu?
Jak prosím?

Fanynko, teď natáhněte uši. Uslyšíte príma hromobití! Čekám výpověď.
Na to si ještě počkám!

Hodiny se zastavily. To jste je zapomněl natáhnout, co?

To je divné, že se tak samy zastavily... To se říká, že nám odešel někdo, koho máme nejraději.

15. Roztomilý člověk

Emilko, honem ke klavíru, je tu Max Braun!
Kdo je to?
Bože, dítě, takové peníze vynakládám na tvé hudební vzdělání a ty nevíš, kdo je to Max Braun?
Ne!
Opravdu ne?
Nevím!
Tak to se styď!

Prosím vás, paní profesorová... a ty kruhy má zavěšeny nad postelí?

Svatba se koná 13.února.... 13.února... To je zítra! Tak ono je to přece pravda, že žiješ jeden den kupředu!
A spíš v kruzích!

Vy jste ženat?
Pět let.
Pět let? Emilko, pojď.

Waltere, hochu. Ta lže...
Jako každá ženská.
Ale kdepak, ženské lžou takové obyčejné věci, ale ona má takové kouzelné nápady!

Tatínku, prosím tě, mírni se!
A nech je, nepleť se do toho! Už se mohli prát!

Babičko, karty lžou.
Ale my jsme si slíbili, že už vždycky budeme mluvit pravdu.

Komentáře

1  Alisa | Web | 18. července 2011 v 23:30
Fíha ! Dva filmy som ani nepoznala . Chyba napravená, dnes som ich oba pozrela . Keď to takto čítam, asi si idem pozrieť Dreamers . Oni boli podobne posadnutí starými filmami ako ty . :-D
2  Vendy | Web | 18. července 2011 v 23:39
:D No teda díky! ale já jsem posednutá i novými filmy... :-D
3  Alisa | Web | 18. července 2011 v 23:50
[2]: Najobľúbenejší... ?
4  Vendy | Web | 19. července 2011 v 14:09
[3]: Limonádový Joe, Adéla ještšě nevečeřela, Marečku podejte mi pero, Jáchyme hoď ho do stroje, Želary, Obecná škola, S tebou mě baví svět, Pelíšky, Slunce seno jahody (nejvíc ten první z celé trilogie), Jak vytrhnout velrybě stoličku, Sestřičky, Na samotě u lesa, Léto s kovbojem, Starci na chmelu, Kulový blesk, Noc na Karlštejně, Postřižiny, Rok ďábla a Líbáš jako bůh. (Většina z doby minulejší, ty nové filmy mi připadají nemastné neslané, ale i tady se najdou výjimky.)
Je jich víc, nedovedu vytáhnout jeden jediný nejlepší. 8-)
5  Alisa | Web | 19. července 2011 v 15:07
[4]: Čo ťa preboha oslovilo na Líbaš jako Bůh ? Tie nové české filmy sú takmer všetky dosť na šrot . Maximálne som sa celkom pobavila na Jak ulovit milionáře a zfilmovaných Vieweghovkách . Najnovšie ma sklamal Občansky průkaz, už len pre tú nezmyselnú dĺžku a morbídny koniec . Ja som práveže myslela z tých nových, keď hovoríš, že ťa bavia aj tie . :-D
6  Vendy | Web | 19. července 2011 v 16:48
[5]: No, já je dělím na filmy pro pamětníky a ty další.
Co mě oslovilo na Líbáš jako bůh? Nevím, to se nedá vysvětlit, ale dobře jsem se bavila. Na rozdíl od Pupenda, u kterého jsem se nudila a které mi připadalo úplně o ničem.
Nové filmy, myslím tím úplně nejnovější, jmenovat nemůžu, protože jsem je neviděla. Neupoutaly mě natolik, abych se na ně podívala v televizi, natož abych za ně utratila 160 korun v kině.
Když to spočítám od roku 1991, tak filmy, které se mi líbily, se dají spočítat na prstech jedné ruky. Maximálně dvou. :-D
7  Alisa | 19. července 2011 v 19:06
[6]: Ja ich zase delím na diela a sračky . Nič proti, tie americké slaďáky ma proste dojímajú .
No ja ich mám viac . Mám rada španielske filmy a francúzske komédie, takže tá zbierka je dosť široká . :-)
8  Vendy | Web | 19. července 2011 v 20:19
Trochu jsi mi připomněla TlusŤjocha, který taky nemá rád škatulkování a dělí knížky (a filmy a vlastně asi všechno) na dobré a špatné.
Španělské filmy kupodivu ráda nemám, něco mi tam nesedí. Francouzské jen některé, spíš je to tak, že mi film padne do oka nebo ne. Ale španělské filmy nejsou můj šálek čehokoliv. Almódovar například je hodně uznávaný a obdivovaný a mně se jeho filmy vůbec nelíbí. Asi jsem povrchní.
9  Alisa | 19. července 2011 v 21:20
Tak to s ním mám asi niečo spoločné . U mňa je to rovnako .
Bez srandy ma dostal film Sirotinec . Vážne mi to nikto neverí, ale ja som sa pri ňom strašne bála (ale je z 2007, takže žiadna klasika) . Mňa totiž vždy nadchne, keď ma nejaký film vystraší, pretože sa to stáva tak raz za päť rokov . Španieli majú najlepšie horory .
10  Vendy | Web | 19. července 2011 v 22:04
Na Sirotčinec se chystám, viděla jsem kousek a zdálo se, že je to dobrý nervák. Ale to je jeden z mála... třeba film Mluv s ní mě nudil a měla jsem z něj víceméně blbý pocit. Znechucení.
11  Alisa | 19. července 2011 v 23:43
Je to strašné . Rok som to nemohla znovu pozerať, pretože som mala na druhý deň taký hororový trip o tom chlapcovi, že som sa bála tri dni spať . Viac som sa bála už iba pri The shining . Ten chlap ma strašil ešte veľmi dlho . Neviem, načo kukám horory, keď z nich mám iba nervy .
Mluv s ní nám púšťali raz v lietadle a rozhodla som sa radšej pre spánok .

Žádné komentáře:

Okomentovat