úterý 14. června 2011

První filmové hádání

14.6.2011 (filmotéka)

Jak jsem slibovala (nebo vyhrožovala), nachystala jsem pro vás malé filmové hádání. V dnešním případě to bude trochu větší filmové hádání...

Není to žádná soutěž s dalšími koly, kam postupují vítězi.
Je to hra.
Hra pro horké letní dny a večery... zkuste si zahádat. Je to jednoduché - vypsala jsem několik dialogů a hlášek z filmů pro pamětníky a vy si zahrajete tak, že zkusíte text přiřadit k určitému filmu.
Nedávám zde názvy filmů na výběr, myslím, že některé hlášky jsou natolik známé, že filmy poznáte.
Pokud byste si nebyli jisti, malá nápověda je o článek dřív - do koláže jsem umístila všechny filmy, které jsou ve hře, a možná i o jeden víc. Filmů ve hře je patnáct...

Zkuste, prosím, tipovat z hlavy, negůglete, nepouštějte si tucty filmů pro pamětníky.
Jde jen o hru, pokud si na film nevzpomenete, nic se neděje - napište prostě, že nevíte.

Dokud se bude hádat, nechám skryté komentáře. Do kdy? Tipuji asi tak do neděle... Takže do neděle máte dost času si zatipovat!
Přeji veselé hádání.

********************************************************************************

1.
Dobrý den, teto Pa, tak už jsem tady!

Dobrý den, rukulíbám, poklona. Já jsem prosím četla inzerát, že hledáte inteligentní sekretářku a tak jsem se prosím přišla zeptat.

-Jsem nadšena, pane hrabě, můj sen je splněn! Slyšela jsem opravdového hraběte mluvit anglicky.
-Trochu povídavá holka, nemyslíte?
-Ale, drzá holka je to... Promiňte. Co říkal pan otec?

Drahé děti... polibte se.
Ou, yees...

Halloooou! My dva jsme se už někde viděli!

Jak ses měla, teto Pa?
Výborně! Asi do dvanácti jsem si hřála večeři, pak jsem volala třikrát četnickou stanici, rozhodně nemohu říct, že bych se s vámi nudila! A cos dělal ty?
Anglického hraběte.
Prosím tě, proč zrovna anglického? Nemám Angličany ráda, jedí syrové maso, a... to víš, že šišlají?

Ty jsi chtěla loupit?
Noooo
Děti, často si myslím, že jsem vás měla máčet ve studené vodě, když jste byli malí...


2.
Jaká to kouzla pášeš? Až mě úzkost jímá!
To není kouzlo, to je elektrika.

Uvažte, taková mladá dívka! No, tak řekněme 318 let. Co by tomu řekli lidé? Co by tomu řekl památkový ústav?

Prosím, račte si vybrat. Máme samé pěkné věci. Má to být pro starší dámu, že ano?
Nene, spíš pro mladší.
Pro mladší. Na kolik let?
Asi na třistaosmnáct.
Prosím?
Na dvaadvacet.

V tomhle domě já nebudu!

Kde jsi pochovaná?
Nech mě odpočívat v pokoji.

To byla ostuda... To byla nehynoucí ostuda...


3.
Proč mu neřekneš, že dítě zemřelo?
Nechci lhát. A hlavně ne tady. Ostatně, pojďme pryč.

...Přede mnou medvěd, za mnou medvěd, já vprostředku, a pode mnou propast.
Co jsem moh dělat?
Nechal jsem se sežrat!

Já ubohý sirot-...
Pojďme odtud. Milostivá paní, je tu dusno.

To není možné, bratr a sestra, muž a žena, na to jsou paragrafy, vždyť nás zavřou!

Karličko. Vyber si nějaký hezký klášter... dostaneš hábit... a budeš se řeholit.

Žij blaze, bratře z otcovy strany.


4
Víte, nemohu totiž vystát muže, kteří využívají situace a zahlédnou-li někde osamělou dámu, klidně si k ní přisednou.
Co to děláte?
Sedám si.

Tak co, přijde váš bratr dnes večer?
Přijde. Slibuji vám, že udělám všecko co je v mých silách, aby bratr dnes večer přišel do... do... kam to má přijít?
Orient baru.
Orient... já si to raději napíšu. Takže adresu, to už bude bratr...
Vědět. Děkuji vám.

Dnes je pátek. To máme nudle s mákem.

Já se těšila, jak tu bude veselo na to vaše jubielum, a ty tady brečíš.
A ty bys tetičko neplakala, kdyby tvůj muž...
Vyloučeno. Ostatně, já nikdy nepláči, protože bych si rozmazala řasy. Když mě něco rozruší, tak si zapálím cigaretu a uklidním se.
Nojo, ale když já nekouřím
Tak si nalej koňak, ať se vzpamatuješ.
My nemáme doma žádný alkohol. Lojzíček si stěžoval na ledvinu, tak pijeme doma jenom minerálky.
No tak vidíš, doma pije minerálku a ledvinu si chodí léčit do baru šampusem. Jakpak to tam chodí?
Vždyť vždyť jsem ti to všechno vypsala v dopise!
Já jsem žádný nedostala
Však jsem ho zatím ještě neposlala...

Promiňte, milostivá, ráčila jste ztratit kapesník?
Ano...
Je tu volno, prosím?
Prosím.
Ano? No konečně.


5.
Fantazie by se měla omezit na to nejnutnější, protože jinak vede k neřestem, nemravnosti a k zločinu. Anebo ještě jiná možnost, že člověk začne psát básně.

Kdopak to byl?
Profesor Karas! To je člověk, to je muž! Vzor počestnosti a mravnosti!
Jak se mu to stalo?

Mluví se nahlas! Už jsem řekl, že nemám před nikým tajnosti!
Mám ti prý říct jen jedno slovo, a ty prý už budeš vědět, co je...
No, a které slovo?
Kačátko!

How are you do?
Promiňte, mně se udělalo little šoufl.

Prosím vás, co znamenají ty zahalené sošky?
Že je to mravná a počestná rodina?
Proč je tedy neuklidí na půdu?
To by zas nebylo vidět, že jsou počestní.

Vyděračko!

Představte si, po tolika letech vzorného rodinného života se spustí s vychovatelkou!
S tou novou vychovatelkou?


6.
Císař pán je vůl!
Korunovanej!

Kdybych se náhodou znova narodil, tak bych se zmačkal a pak zahodil.

Mě je to jedno. Já se znovu vožením se svou ženou a budu dělat do smrti svého bratra!


7.
Poprvé v životě potkal jsem lásku a jen proto, abych ji vzápětí ztratil. Jak je to kruté.

A jak je přitom prostinká, Boltne. Představte si, že věří, že jsem pouhým úředníkem důchodkové kontroly. Tak jsem se jí totiž představil.
To se vám pane, že jsem tak smělý, opravdu povedlo.

Rozumím. Vím, proč mě vyhazujete. Nevadí. Jsem starý, a bídě zvyklý. Ale jsem šťasten, že jsem překazil váš ďábelský úmysl, vy slizký, ohavný plaze!

Je čas k večeři, pane.
Jak bych mohl večeřet, zatímco ona... Ne. Nepozřel bych ani sousto.
Něco jíst musíte, pane, alespoň maličkost. Zármutek na lačný žaludek je velmi nezdravý.
Dobrá. Povečeřím tedy černou kávu. Ale úplně černou, Boltne.

Jsem tak rozervána.

Vaše orchidej!
Nezvedejte ji! ... Nevinný květ v bahně velkoměsta.

Nikdy vás, pane, neopustím. Ani v nouzi.
Taková věrnost zasluhuje odměny... Mám jen jediné, čím vás mohu odměnit.
Boltne, budeme si tykat!

Muka, která jsem v posledních dnech prožil, Boltne, to je látka na deset děl. Budu pracovat dnem i nocí, abych mohl platit maestru Bianchinimu za Elleninu školu.
Jste opravdu šlechetný, pane. Ale o jedno vás prosím, nepřepínejte své síly. My, prostí lidé, jsme zvyklí pracovat, ale na vás by práce mohla působit zhoubně.
To ponechme osudu. I kdybych se měl upracovat k smrti, ona se musí naučit zpívat!



8.
Tady jsem měl láhev s prudkým jedem, kam přišla?
Ten jsem vypil.
Tak tys ten jed vypil, a mě jsi otrávil. Ještě štěstí, že tu mám tu zahřívací láhev...
Tu máte, vypijte si ještě lak na nehty.

No, a teď půjdeme na poslední flám. Hezky se převlíknu do fraku, tak, a Baltazare, dneska to roztočíme.
Jen si dejte, jen si dejte! Teď už je to jedno!! Pijte, kuřte a flámujte, jak se vám to...
Ale nenastydněte se!

Jak to, vy odjíždíte?
Já ne, vy!
Já?
Ano, vy! Musíte odejet, strýček se na vás hrozně chystá. Nu, víte, ta večerní příhoda.
Jak? Vy víte, že... tedy strýček... a já... totiž, tedy my, jaksi, oba? Jo?
Ano, vím. A vím taky, že se na vás strýček právem zlobí.
Strýček že se na mě právem zlobí? No dovolte, on že se na mě zlobí? Však on ví dobře proč.
Proč to děláte?
Já nic nedělám!
To je právě to, že nic neděláte! Přitom děláte dluhy, pijete, flámujete a hrajete karty.


9.
-No dovolte, já jsem Puntík!
-Pane, když jste puntík, tak patříte za větu anebo k boudě, a jinak nemáte co poroučet!

-Dobré jitro, pejsáčku!

Mám tady ještě jeden lístek. Nechtěl byste večer jít do kabaretu?
To jste uhod, nechtěl.
Já vám ho tady pro jistotu nechám.
Zbytečně.
Buďte přece společenský a veselý!
Já jsem, pane, veselý a hravý jako dítě, já si vyhraju s lístkem vod tramvaje celý vodpoledne, ale jak jsem ve službě, tak jsem čubka baskervillská!

Kolik jí máte dát?
Deset tisíc.
Vy máte dostat?
Deset tisíc!
To máme dohromady dvacet. Hned vám to dám.

A já jsem přesvědčenej, že s vaší matkou nic neměl!
A proč jí dal tedy ty peníze?
Kolik jí dal?
Sto korun! Kdyby s ní byl něco měl, tak by jí dal přinejmenším... sto třicet. Nebo tak.
A víte, co se stalo pak? Dal mě, coby malého červíčka, cizím lidem, dále se o ubožátko nestaraje.
Co měl dělat otec ten, mléka nemaje...

Prosím vás, kde je tady koupelna?
Proč?
Já si musím dát na hlavu studenej ručník. Já mám záchvat.
Záchvat?
Mně si totiž jako děcku matička sedla na hlavu.


10.
Když spolu mluví, tak nikdy ne přímo. Zkazili si tím celou gramatiku.

Máte nového kuchaře?
To není kuchař
Tak co je to?
To je dramatický umělec.
Dramatický umělec? Tak proč krájí zelí?

Když jeden zdraví, nemusí se hned zdravit také.
Nezdravilo se také. Zdravilo se někoho docela jiného. A vůbec, zdravit se může kdy se chce, a koho chce.

Neproliji její krev. Nezjizvím kůži bělejší než sníh a hladkou jako krása alabastru. Ale zemřít musí, sic jich zradí víc.
Potřebuji text... A jemně propečenou zalij šťávu a ozdob svěží petržílkou.

A nechoď pořád k vodě, stejně chytíš houby s octem!

Pane rado, uznejte sám jako nestranný muž. Jen si račte všimnout, když se usměje slečna Věra, jaké se jí dělají dolíčky.
No, Aleně se také dělají dolíčky, copak o to.
Ale to jsou docela jiné dolíčky! Dolíčky slečny Věry - a ty druhé dolíčky, to je nebe a dudy, prosím.

Co znamená ten něčí významný pohled? Co se chce ode mne?
Ten významný pohled něčí znamená - celičká jste krásná, dívko jednoho.
Ono se to nemyslí vážně. Ono se jen tak žertuje s nezkušeným děvčetem.
Jakživo se nebylo vážnější než v tuhle chvíli, může se věřit slovu jednoho....
No, kdyby se jen mohlo věřit. Ale jedna se bojí, že bude oklamána. Matinka jí často říkala, že svět je samý klam, že by si pak vyplakala své modré oči, a to už by bylo pozdě.
Není se jako ti druzí. Je se jiný.


11.
Tolik hrůzy, co je v těchto deskách, nebylo ani ve smolných knihách středověku!

-Co je? Kdo vám poručil vstát?
Co to má znamenat, Kulíku?
-Dvě minuty ticha za propadlé, pane profesore.

Celá třída měla výbornou úlohu.
Stalo se dne 15.května 39, v septimě.


12.
Ano, paní - si, signorra.
Ne, paní - no, signorra.
Ano, pane - si, signorre.
Ne, pane - no, signorre.

Ale pánové, já budu přísná!
Ta půjde do svěrací kazajky.

On se chce koupat!
Kdo?
Host!
Koupat? No to je maličkost. To se vezme prádelní hrnec, naplní se vodou až po okraj, dá se všecko hřáti, a když je voda vřelá, nalije se do vany.

Napijte se.
Musím?
Ano.
... Přeje si pán ještě něco?
Nene, to stačí, já jsem chtěl jenom vidět, jaký uděláte obličej.

Já jsem vám přece říkala, že nic nemám, než tenhle mizerný hotel. Z toho byste předčasně zešedivěl.
Zuzanko. S nikým na světě tak rád nezešedivím jako s vámi. Zuzanko, vy nesmíte zešedivět beze mě.



13. -To je pan Rabas, vyložený rozvod. Jeho paní mu rozbila o hlavu láhev vína
-Doufám, že to bylo víno lehký!
-Bohužel, tu ženskou jsem mu z hlavy nevyrazila.

-A nechci čekat. Jsem už duševně i tělesně velmi vyčerpaná. Žiju jako v horečce...
-Milostivá paní, směl bych vám nabídnout nějaké občerstevín?
-To by od vás bylo...
-Prosím. Kolomazníku, otevřete na milostivou paní okno!

-Štěstí že nejsem mrtvá! Jinak bych se musela v hrobě obracet.

-To, co vám teď povím, může dáma vyslechnout jen ve stavu sedacím.



14.
A jak je se zdravím? Vypadáte výborně!
Stará doktorská praktika, přesvědčovat nemocného, že báječně vypadá - jsem těžce nemocen, vím to, a od vás chci slyšet, jaká je to nemoc!

Jsem ráda, že odcházím. Vy nejste nemocný člověk, ale strašně zlý hypochondr! Až vám bude jednou opravdu zle, vzpomeňte si, kolika lidem jste ublížil, kolika lidem jste otrávil život! Pak se vám bude těžce umírat.

Otevřete okno, je tu k zalknutí.
Vždyť je otevřeno!
No tak je zavřete, nechali byste nemocného člověka umřít!
Nevíte sám, co chcete...

Víš co teď přijde?
Sekec!
Mazec!

Co říkal, vyváděl zas, viď?
Asi mu přeskočilo!

Víte, Fanynko, já bych měl tak chuť na vepřovou, knedlík a zelí, k tomu trochu piva.
Vepřovou se zelím? To vás zabije, milostpane!

Nemáte cigaretu?
Jak prosím?

Fanynko, teď natáhněte uši. Uslyšíte príma hromobití! Čekám výpověď.
Na to si ještě počkám!

Hodiny se zastavily. To jste je zapomněl natáhnout, co?

To je divné, že se tak samy zastavily... To se říká, že nám odešel někdo, koho máme nejraději.



15.
Emilko, honem ke klavíru, je tu Max Braun!
Kdo je to?
Bože, dítě, takové peníze vynakládám na tvé hudební vzdělání a ty nevíš, kdo je to Max Braun?
Ne!
Opravdu ne?
Nevím!
Tak to se styď!

Prosím vás, paní profesorová... a ty kruhy má zavěšeny nad postelí?

Svatba se koná 13.února.... 13.února... To je zítra! Tak ono je to přece pravda, že žiješ jeden den kupředu!
A spíš v kruzích!

Vy jste ženat?
Pět let.
Pět let? Emilko, pojď.

Waltere, hochu. Ta lže...
Jako každá ženská.
Ale kdepak, ženské lžou takové obyčejné věci, ale ona má takové kouzelné nápady!

Tatínku, prosím tě, mírni se!
A nech je, nepleť se do toho! Už se mohli prát!

Babičko, karty lžou.
Ale my jsme si slíbili, že už vždycky budeme mluvit pravdu.






Komentáře

1 Tracy Tracy | Web | 15. července 2011 v 10:22
Haha... tak to nedám. :D :/
2 Beatricia Beatricia | Web | 15. července 2011 v 11:05
1. Eva tropí hlouposti
2. Dívka v modrém
3. Nevím
4. Kristián
5. Mravnost nade vše
6. Anton střelec ostrostřelec
7. Pytlákova schovanka
8. Holka nebo kluk
9. Nevím
1O.Hostinec u kamenného stolu
11.Cesta do hlubin študákovy duše
12.Hotel Modrá hvězda
13.Nevím
14.Řeka čaruje
15.Nevím
3 Naďa Naďa | Web | 15. července 2011 v 11:58
Téměř všechny mám na DVD:
1 Eva tropí hlouposti, 2 Dívka v modrém, 3 Když Burian prášil, 4 Kristián, 5 Mravdnost nade vše, 6 Anton Špelec ostrostřelec, 7 Pytlákova schovanka, 8 Ať žije nebožtík, 9 To neznáte Hadimršku, 10 Hostinec u kamenného stolu, 11 Cesta do hlubin študákovy duše, 12 Hotel Modrá hvězda, 13 Ducháček to zařídí (Konto X), 14 Nebe a dudy, 15 Roztomilý člověk
Klasika!
4 Tracy Tracy | Web | 15. července 2011 v 13:02
Ahoj zlato, do 24.7. tady nebudu, takže mě když tak omluv. :) Jinak toto je poslední koment a promiň, ale toto je okopírovaný komentář, posílám jej všem mým óbénkám. :)
5 Janinka Janinka | Web | 15. července 2011 v 20:03
Jako dítě jsem se každou neděli koukala na filmy pro pamětníky, ale to už je fakt dávno... takže jsem toho moc nepoznala... 8-O :-D
1. Eva tropí hlouposti
4. Kristián
5. Mravnost nade vše
12. Hotel Modrá hvězda
Číslo 14 mám před očima, ale na název si nevzpomenu, ani kdyby mě mučili... :D
6 Yanny.)) Yanny.)) | Web | 15. července 2011 v 20:26
Já z toho neznám vůbec nic :DDDD
7 čajovnaproženy čajovnaproženy | Web | 15. července 2011 v 20:36
já vím snad jenom první..podle tohoto:
Ty jsi chtěla loupit?
Eva tropí hlouposti
8 Jarka Jarka | Web | 15. července 2011 v 22:08
Kdepak! To není soutěž pro mě. Některé hlášky, jsou mi samozřejmně povědomé, ale názvy filmů dohromady nedám, ani náhodou. ??? Jsem moc zvědavá, jak hádání dopadne, kdo je mezi blogaři, největší filmový fanda. :-D  ;-)
9 signoraa signoraa | Web | 15. července 2011 v 22:28
Filmy pro pamětníky nejsou vůbec mojí silnou stránkou. Takže budu za neználka a vím jen že:
1. Eva tropí hlouposti
6. Anton Špelec, ostrostřelec
a 7. je film s Oldřichem Novým, jehož název si nepamatuju.
Je to ostuda, ale negůglila jsem, nikde jsem nepátrala, jen jsem listovala svou děravou pamětí.
Jo, kdyby na tohle odpovídala moje sestra, ta je znalec a navíc prvorepublikové filmy jsou jejím hobby.
10 Janah Janah | Web | 15. července 2011 v 23:14
Děkuji za pozvání k hádání, když já jsem ale hrozný sklerotik na názvy!
1. Eva tropí hlouposti
2.Dívka v modrém?
3 ?? Něco mi to připomíná, ale né a né to naskočit - Kdybych byl tátou??,tam byla Karlička
4.Valentin Dobrotivý ???
5.Mravnost nadevše
6. Nějaký Burian , ale jaký? 8-O Anton Špelec ostrostřelec?
7.Pytlákova schovanka aneb šlechetný milionář
8.Ať žije nebožtík
9.Velbloud uchem jehly
10.Hostinec u Kamenného stolu (můj oblíbený) ;-)
11.Cesta do hlubin študákovy duše
12.Hotel Modrá hvězda
13.Ducháček to zařídí
14.Nebe a dudy
15.Roztomilý člověk
Vše ale bez záruky, hlavně ta 3. ;-)  :-D Jinak děkuji za fajn zábavu.
11 Tomáš Tomáš | 16. července 2011 v 12:07
Tak tady jsem úplně mimo. Jen si myslím, že č.6) je něco s Burianem a č.11) bych řekl, že je Škola základ života.
Jinak fakt nevím. Až bude nějaká sportovní soutěž, nebo novo filmová, tak bych své šance viděl lépe. :D
12 barbiegrrrl barbiegrrrl | 16. července 2011 v 13:28
1) Eva tropí hlouposti
2) Dívka v modrém
3) Když Burian prášil
4) Kristián
5) Mravnost nade vše
6) Anton Špelec ostrostřelec
7) nevím
8) nevím
9) něco s Burianem, ale nemůžu si vzpomenout co přesně, možná Ducháček to zařídí
10) Hostinec U kamenného stolu
11) No tak buďto Škola základ života nebo Cesta do hlubin študákovy duše
12) Můj milovaný Hotel modrá hvězda:)
13) nevím
14) možná Kdybych byl tátou
15) Roztomilý člověk
13 Romi Romi | Web | 16. července 2011 v 19:00
Napíšu jen ty co vím..všechno určitě znám, jen si nevzpomenu na název filmu:(
1. Eva tropí hlouúposti
2.Dívka v modrém
3.
4.Kristián
5.Mravnost nadevše
6.Anton Špelec, ostrostřelec
7.Pytlíkova schovanka
8.
9.
10.Hostinec u kamenného stolu
11.Cesta do hlubin študákovy duše
12. Hotel Modrá hvězda
13.
14. Nebe a dudy
15.Roztomilý člověk
14 Shariony Shariony | Web | 16. července 2011 v 21:07
Poznala jsem jen Kristiána. Budu muset projít příjemným školením a víc se na tyhle filmy koukat :-)
15 Moře lásky Moře lásky | Web | 16. července 2011 v 22:26
Moc je horko na hadani
16 sayury sayury | Web | 16. července 2011 v 23:58
Asi bych měla začít sledovat filmy, nerozeznala jsem ani jeden :D
17 Kelyš Kelyš | E-mail | Web | 17. července 2011 v 5:08
Já, neznalý filmů pro pamětníky se bohužel nezapojím. Asi bych poznal tři ukázky, ale jinak nejsem milovník tohoto žánru. Tebe však obdivuji za tu práci, co si se vším vždycky dáš. :-)
18 bretislav bretislav | Web | 17. července 2011 v 7:35
Nojo, Vendy, jak ty umíš vymejšlet krásné bolehlavy! Zase jsem na to krátkej, ale sleduju s uznalým obdivem! :-)
19 Labanda © Labanda © | Web | 17. července 2011 v 7:51
bohužel nemám  čas se zapojit snad nezapomenu na to mrknout večír ;-) ju zlatí? to potom se podívám a zkusím uhádnout musím do práce :(
20 Yanny.)) Yanny.)) | Web | 17. července 2011 v 15:45
Ono to právě nebylo kafe s mlékem, prostě horké mléko ve sklenici :DDDD
21 Lúthien Lúthien | Web | 17. července 2011 v 20:06
Tak to bylo fakt těžký :D Skoro nic nevím. Tak aspoň něco:
3. Baron Prášil (možná)
7. Pytlákova Schovanka
10. Hostinec U Kameného stolu













Žádné komentáře:

Okomentovat